החלפת קישורים

כל פרויקט קידום אתרים ברשת האינטרנט זקוק לקישורים נכנסים המשפיעים בצורות שונות על מיקום האתר בתוצאות החיפוש. כך, מתחלקים הקישורים לקטגוריות רבות לפי איכותם והשפעתם על מיקום האתר בתוצאות החיפוש הרלוונטיות.
מכיוון שלכל קישור ישנה חשיבות שונה, ערך אחר ואיכות שונה לא נוכל להשתמש בכל קישור כקישור נכנס המשפיע על מיקום האתר בתוצאות החיפוש. חשוב שיהיה הקשר בשפה, בתוכן ובסוג האתר בין הקישור לבין הדף המקושר.

הפרמטרים המשפיעים על איכות הקישור, השפעתו ומיקום האתר בתוצאות החיפוש הם רבים כשלא ניתן לרשום מדד המסביר בדיוק את השפעת הקישור. חשוב לדעת כי לכל קישור ישנה השפעה על קידום אתרים באינטרנט, גם קישור לא רלוונטי מיוחד. אבל, קישור מאתר אחר בעל מילות מפתח דומות לאתר המקודם, מיקום הקישור בטקסט ואיכות הטקסט ממנו יוצא הקישור אכן משפיעים על איכותו של הקישור.

החלפת קישורים ככלי קידום אתרים מוביל

אחת הדרכים באמצעותן ניתן להגיע אל תוצאות קידום אתרים טובות היא החלפת קישורים עם אתרי אינטרנט אחרים ברשת. כך, נהנים שני האתרים מקישור נכנס המשפיע על קידום האתר בתוצאות החיפוש הרלוונטיות. חשוב לדעת שניתן להחליף קישורים עם אתרי אינטרנט מאותו התחום או תחומים דומים במטרה להשיג ערך גבוה יותר לאתר האינטרנט.

כמות אל מול איכות

בשיטה זו של החלפת קישורים בין אתרי אינטרנט תורמת רבות לקידום שני האתרים בתוצאות החיפוש. אך חשוב לא להגזים! קישורים יוצאים מאתר אינטרנט עלולים להוריד את ערכו בעיני מנועי החיפוש כך שהרווח מהקישור הנכנס לא מורגש כלל.
שיטה זו ניתן לבצע בכל פרויקט קידום אתרים על מנת לקבל תנועת גולשים אל האתר ואפילו להעלות את ערכו בעיני מנועי החיפוש. כך, מנועי החיפוש ימקמו את האתר המקודם במקום גבוה יותר. אחת הסיבות לכך הינה שאם אתר מהתחום ממליץ עליו, כנראה הוא שווה ומומלץ.

קידום אתרים במנועי חיפוש הינה מלאכה לא פשוטה ויש להתחשב בפרמטרים רבים, כולל כאשר אנו מחליפים קישורים בכדי להעלות את ערכו של האתר. יש להבין כי החלפה מוגברת עלולה לפגוע בערכו של האתר.

השיעורים