התאמת האתר למובייל / סלולרי

בואו נדבר רגע על התאמה למובייל:

אתם מגיעים לעולם הזה של קידום אתרים אורגני בדיוק בתקופה בה גוגל עושה שינוי מאוד מהותי ומדברת על "mobile first" – זאת אומרת שחישוב דירוג האתרים של גודל יעבוד לפי גרסת המובייל שיש לאתר שלכם, ולא לפי גרסת הדסק טופ כפי שזה היה עד עכשיו.

למה היא עושה את השינוי הזה? כי, מה לעשות, רוב החיפושים היום נעשים במובייל. כל שטות קטנה אנחנו מחפשים צ'יק צ'ק במובייל, וזה גורם לגוגל להבין שהמובייל הוא הדבר הכי חשוב כרגע בנושא החיפוש, וחשוב להשקיע בו.

מה גורם למובייל להיות כל כך חשוב ומה אנחנו צריכים לדעת, מבחינתנו, כדי שנוכל לעשות את זה כמו שצריך?

אנחנו כבר כמה שנים מדברים על אתרים מותאמים למובייל וגם את זה עושים בכמה דרכים שונות, אחת הדרכים היא אתר רספונדסיבי – אתר המתאים את עצמו לגודל המסך שבו הוא מוצג, אם זה טלפון או טאבלט, או דסק טופ כמובן, וזה בעצם אותו אתר רק שהוא מתכווץ או מתרחב. בדיקה מאוד קלה – קחו אתר, צמצמו אותו בלשונית בכרום, ותראו איזה יופי הוא מתכווץ ומתרחב בהתאם לגודל המסך, ואפילו התפריט משתנה. זהו אתר רספונדסיבי.

האם זה טוב מבחינת התאמה למובייל? כן! זה טוב, זה נוח ויעיל.

אופציה נוספת להתאמה למובייל זה אתר מקביל: כל האתרים שיש להם ממש גרסה נפרדת למובייל. בד"כ נראה את זה בכתובת ה URL . לפעמים אתם נשאלים בכניסה לאתרים שיש להם גרסת מובייל האם אתם רוצים לעבור לאתר המותאם או לאתר הרגיל או לגלוש באיזו שהיא אפליקציה.

בואו נבין רגע את ההבדל בין אתר מובייל לאתר רספונדסיבי? באתר רספונדסיבי האתר מתכווץ, באתר מובייל זו פשוט גרסה נפרדת.

יתרונות וחסרונות: א. זו גרסה נפרדת. אתה יכול לעצב אותה איך שאני רוצה, בצורה שונה לגמרי למובייל. החיסרון – זה בסיס נתונים נפרד מהאתר הראשי, ועלול להיווצר מצב אפילו שיש שיכפול של תכנים כי זו כתובת URL  שונה שמציגה את אותם תכנים.

אני, באופן אישי, פחות אוהב את גרסת המובייל, אני מעדיף אתרים רספונדסיבים.

בכמה השנים האחרונות גוגל גם מדברת על משהו שנקרא AMP – Accelerated Mobile Pages – בעצם גרסאות מאוד מאוד קלות של אתרים שמותאמים למובייל ואנחנו כבר רואים שיש לזה השפעה בתקופה האחרונה, ולדעתי – כשגוגל ממש תכניס סופית את mobile first אנחנו נראה אתרים שמותאמים ב AMP  מופיעים גבוה יותר בתוצאות. תראו בתמונת המסך את האיקון הקטן הזה שאתם רואים – זה איקון שמציין שזה אתר AMP – גרסה מאוד מאוד קלה. הבעיה שלי עם AMP  היא שזה פוגע קצת בנראות של האתר. יש כרגע קושי מבחינת חלק מהטפסים, צריך טיפה יותר להשקיע בעיצוב של גרסת ה AMP וזה יכול לעבוד יפה מאוד. אני כרגע עושה ניסוי על הבלוג שלי, איך זה נראה…

איך אני בודק אם האתר מתאים למובייל?

אז א' תבדקו אם האתר רספונדסיבי? בדיקה מהירה תגיד לכם אם כן או לא… ויש את הכלי של גוגל שמיד מוציא תשובה. חפשו בגוגל
 mobile page cheker ותגיעו לכלי הבדיקה של גוגל. זה נראה כך: אני מזין כתובת URL  ונותן לכלי לבדוק, הוא מבצע הרגע את הבדיקה, זה לוקח קצת זמן, בסוף הבדיקה תקבלו הודעה אם האתר הזה מותאם למובייל או לא מותאם למובייל.

תזכרו – התאמה למובייל היא הכרחית היום, היא חשובה ביותר.

תעקבו אחרי הערוץ ותמשיכו את הקורס החינמי שלנו.

בהצלחה!

השיעורים