חקר מתחרים

על המתחרים שלכם

אהלן אני שמח שאתם פה, כנראה קראתם קודם את הנושא של מחקר מילות מפתח. אני שמח שהגעתם לחקר מתחרים – לא לוותר על חקר מתחרים גם אם עושים אותו על קצה המזלג, כדאי לעשות אותו רחב יותר, אפשר ללמוד הרבה על מה המתחרים שלנו עושים, אני רק אומר – אני לא מעתיק את המתחרים, אני לומד מה הם עשו כדי לדעת מול מה אני הולך להתמודד ומה כדאי לי לעשות כדי לעבור אותם ואני אפעיל את הראש – מה אני רוצה לעשות יותר – זה הכלל ראשון בחקר מתחרים.

הכלל השני –יש לי פה אקסל, אני אראה לכם אותו, הנתונים שאני מזין באקסל הם: שם האתר, גודל האתר, כמה דפים יש לו בגוגל, אני מבצע בדיקה פשוטה של סייד נקודותיים ורואה מה מספר התוצאות שגוגל מכיר, מזכיר – סייט נקודותיים עושים תמיד עםWWW  ובלי שלא תופתעו תחשבו שאיזשהו אתר הוא קטנצ'יק ובעצם יש לו פי 4  פי 5 פי מיליון עמודים ממה שחשבתם.

 הדבר השני שמעניין אותי זה הוותק של האתר הזה – האם זה אתר מאוד וותיק וישן, האם תמיד הוא עסק באותו תחום או שהוא החליף תחומים באמצע, אם הוא עסק באותו תחום והוא קיים 11 שנה אני מצפה למצוא הרבה תוכן, אני מצפה למצוא הרבה אזכורים ברשת, הרבה קישורים אליו, הוא כנראה אתר משמעותי. 

 בדיקת היסטוריה של דומיין : https://web.archive.org/
בדיקת גיל דומיין : לחצו כאן
 

הנתון הבא שאני רוצה להתייחס אליו באקסל שלי הוא נושא הקישורים הנכנסים – מה כמות הקישורים הנכנסת שיש לאתר הזה? מה הטרסטרפ שיש לו בכלים שאני בודק? אני משתמש במג'סטיק אס אי או, אני אראה לכם את השימוש בכלי, לי יש גרסה בתשלום אז אני מקבל קצת יותר נתונים אבל מעניין אותי כרגע מספר קישורים ולא לנתח את כל עולם הקישורים שלו – אני אסביר את זה בקצרה – אני מזין במג'סטיק את כתובת הדומיין של האתר, הכלי ישר רץ ובודק ומביא לי את הנתונים הבאים – מספר קישורים נכנסים, מספר דפים מקשרים, אם אני אגלול טיפה למטה אני יכול לראות איזושהי עוגה שמראה לנו את מילות העוגן שמקשרות לאתר, אני יכול ללמוד על מה אולי התמקדו פה בתהליך הקידום, מציין באקסל את מספר הקישורים שלי.

הנתון הבא שאני רוצה לאסוף לאקסל שלי זה מה מקורות התוכן באתר – האם יש פה פורום גדול, האם יש פה המון כתיבה של תוכן ומאמרים וכתבות מעניינות, מה תדירות ההתעדכנות של תוכן באתר הזה, אני שואף להיות דומה, אני שואף להזין כמויות דומות של תוכן, אני לא רוצה לכסות את התחום, אם יש אתר שהוא בן 10 סביר להניח שיש לו הרבה יותר תוכן מאשר לכם שאתם רק נכנסים לזירה מסוימת, יש לנו מטרה לאן לשאוף, זה לא אומר שעכשיו כמה שיותר מהר אני רוצה להגיע ל-10,000 עמודים.

נתון נוסף שכדאי לכם להתייחס אליו הוא פייסבוק, אני נכנס לדפי הפייסבוק של עסקים ואני רואה כמה בפייסבוק, אם אני רואה דף שיש לו 100-200 עוקבים – סבבה, נחמד, צנוע, אם אני מגיע לאיזשהו דף שיש בו אלפים על גבי אלפים של עוקבים – חברה, נעשתה עבודה טובה בפייסבוק – זה דף שמקבל כנראה גם תנועה טובה מפייסבוק ולא רק מגוגל.

כמה יוצאים מן הכלל:

אם אני מגיע לזירה וכל התוצאות בדף הראשון אלה תוצאות עם כתובת URL פנימית – מראה על מידת תחרות נמוכה יותר, ככל שאני מעמיק את מחקר המילות המפתח ייתכן ואני מזהה מותגי ענק בתוצאות חיפוש, אני מדבר כרגע על פורטלים מאוד גדולים- דפי זהב, B144, זאפ – אתרים כאלה כמו REST, אתרים מאסיביים שתוספים מקום מאוד נרחב בתוצאות – אליהם אני מתייחס טיפה שונה – אין לי מה לאסוף את כמות הדפים שם, כמות הדפים שלהם עצומה ביחס אליי כמו YNET, WALLA  וכאלה, אתייחס לזה טיפה שונה. דווקא כשאני רואה איזו כתבה מ-WALLA בדף תוצאות אני די רגוע שזאת זירה קלה יחסית, כשאני נתקל בתחומים כמו – קחו השכרת רכב, אם אני אכתוב השכרת רכב סביר להניח שהמותגים המובילים בתחום הזה יהיו בתוצאות הראשונות ואחר כך יגיעו אולי כל מיני פורטלים או אתרים שפחות מוכרים בתעשייה הזו של השכרת רכב, למה? גוגל מזהה מותגים ונותן להם קדימות – אין מה לעשות, אני מבין שאם אני הולך לקדם השכרת רכב אני דוגם את הדף הראשון ורואה את חברות הענק, יש לי הרבה מה לעשות מלבד קידום אתרים על מיתוג כדי שגולשים יחפשו אותי, אני מבין שהתחרות היא גדולה יש פה כמה שחקנים ראשיים שהם  המותגים שמובילים את התחום.

שווה להשקיע את הזמן, לחקור קצת את המתחרים, לראות מה הם עושים, ללמוד מה הם עושים טוב ומה הם עושים לא טוב ואת זה לשפר, זה בדיוק המקום של חקר מתחרים, אין מה למשוך את זה הרבה זמן, שווה לעשות אותו לבדוק טוב טוב מה הם עושים וללמוד לשפר ולהתייעל.

 תעקבו אחרי הערוץ, יהיו פה דברים מעניינים, נתראה בסרטון הבא.

השיעורים