מדוע שיווק בפייסבוק עובד?
דמיינו לעצמכם עולם בו כל פיסת מידע שמתפרסמת יכולה להגיע כמעט לכל אדם על גבי הגלובוס. דמיינו לעצמכם עולם בו כולם יכולים לתקשר עם כולם, ואתה הוא זה שקובע עם מי תדבר ועם מי לא. העולם הזה כבר כאן, חי ובועט כבר תקופה לא מבוטלת. רשת האינטרנט פתחה צוהר למעבר ידע בלתי רגיל ולאפשרויות תקשורת חדשות ומהירות. הרשת החברתית, ופייסבוק בראשה, עשתה שינוי יוצא דופן ביכולת שלנו לתקשר ולהתכתב עם העולם. בלחיצת כפתור מאות אנשים יכולים לדעת מה עשינו היום בבוקר, איפה אנחנו עכשיו, מה אנחנו חושבים ואיך המשפחה שלנו נראית. הפייסבוק הוא פלטפורמה אדירה ליצירת קשרים, אך הוא גם מהווה מנוף בלתי יאומן לשיווק ופרסום.

יתרונותיו של שיווק בפייסבוק
היתרון הראשון הוא כמובן הכסף. שיווק בפייסבוק במידה ונעשה באופן עצמאי אינו עולה כסף. ניתן לפתוח כרטיס חבר בחינם, ליצור דף מעריצים ואף קבוצה ולא לשלם על כך שקל. מלבד חוסר העלות, אין גם צורך רב בניסיון או ידע. שיווק בפייסבוק פשוט יחסית, וכל שצריך הוא להתנסות. אין ספק שהעסקת מומחים, כאלה שידעו את הדרכים הפשוטות והטובות ביותר לעשות זאת, היא האולטימטיבית, אך שיווק בפייסבוק הינו תחום בעל יתרונות אדירים ללא תלות במי הוא המשווק. שיווק זה יכול להגיע לקהל רחב עד מאוד, מעגל ראשון, מעגל שני ועוד מעגלים רבים אחרים. כל פריט מידע יזכה לתשומת לב, תגובה ואף הפצה.

איך זה כל-כך אפקטיבי?
בני-האדם במרביתם אוהבים אינפורמציה, על אחת כמה וכמה אינפורמציה הקשורה בבני-אדם אחרים. הסקרנות, לפעמים אף החטטנות, והרצון לדעת, קיימים אצל כולנו. לכן, כאשר מתפרסם ברשת מוצר מסוים או מידע על חברה כלשהי מהר מאוד השמועה נפוצה כמו אש בשדה קוצים. עניין אפקטיבי נוסף בתחום שיווק בפייסבוק הוא האמון שאנו רוכשים לחברינו. כאשר אחד החברים מספר על מוצר טוב שהוא קנה אנו ישר הולכים לבדוק מהו המוצר, מתוך מחשבה שאם הוא רכש אותו כנראה מדובר במשהו טוב. ללא ספק השיווק ברשת החברתית אפקטיבי ותורם רבות.