קידום אתרים דרך רשתות חברתיות
מהפכת הרשתות החברתיות היא אחת המהפכות הגדולות ביותר אשר ידעה רשת האינטרנט מעולם. אם בעבר אנשים היו מקדישים זמן ניכר לחיפוש של מידע מקצועי, משחקים או סרטונים בגוגל, הרי שהיום הרשתות החברתיות תפסו גם הן חלק מניכר מזמנו של הגולש הממוצע.

רשת חברתית כדוגמת פייסבוק היא עולם ומלואו המתפקד כמו אוטונומיה של ממש בתוך רשת האינטרנט הגדולה יותר : אפשר לאחסן בה תמונות ולשתף אותן עם חברים, לשחק משחקים, לכתוב פוסטים , להשתתף בקבוצות דיון וככל שעובר הזמן נפתחות בפני המשתמשים עוד ועוד פעילויות נוספות.

בשל  הפופולאריות ההולכת וגואה של הרשתות הללו ובעיקר העובדה שהגולשים מבלים בהן מספר הולך וגדל של שעות ביום, הן מהוות כלי שימושי במיוחד לפרסום ושיווק אתרי אינטרנט דרך קידום אתרים שאינו בהכרח אורגני, אלא חברתי (ניתן גם לפרסם ברשתות בתשלום, אך זהו כבר עניין למאמר אחר).

פייסבוק וגוגל פלוס
נתחיל דווקא עם שתי הרשתות האלו מכיוון שהן בסך הכול דומות למדי אחת לשנייה , כאשר לגוגל פלוס יש גם השפעה על הקידום האורגני ולכך נגיע בהמשך.
בשתי הרשתות האלו ניתן לפתוח עמודים עסקיים לאתר האינטרנט ולצבור אוהדים שיראו אך ורק עדכונים רשמיים של האתר. הדרך הטובה ביותר לאסוף אוהדים ממוקדים לדף היא באמצעו שתילת קוד הזמנה באתר האינטרנט עצמו וכך אפשר להמיר גולש מזדמן לאוהד שימשיך ויתעדכן בתכנים רלוונטים מן האתר גם כשהוא לא נמצא בו.

דרך אחרת לשווק דף עסקי היא באמצעות דו שיח עם דפים עסקיים אחרים, כאשר האינטראקציה מולם מתבצעת באמצעות כתיבת תגובות בזהות של האתר עצמו (וזאת בניגוד לפרופיל אישי שבו כותבים בשם מלא). למשל, הדף של גביש יכול להגיב בדף של SEO Israel וכך למשוך אליו אוהדים רלוונטיים. כמובן שהתגובות צריכות להיות רלוונטיות ובטעם טוב, על מנת שלא ייחשבו כספאם. (למנהל הדף האחר יש יכולת למחוק כל תגובה לא נאותה).

אמנם אפשר לפרסם קישורים ואתרים דרך הפרופיל האישי, אך סביר להניח שמעגל החברים של המפרסם יהיה ממוקד פחות למטרה זו.
השפעת גוגל פלוס על תוצאות החיפוש בגוגל
מכיוון שגוגל פלוס היא רשת חברתית של גוגל, יש לה השפעה ישירה על תוצאות החיפוש וכל מי שמסמן פלוס אחד על פוסט או קישור לאתר חיצוני בגוגל פלוס, גורם לאנשי הקשר שלו לראות את האתר בדירוג גבוה יותר. גם דפי פרופילים מגוגל פלוס נוטים לקבל עדיפות מסוימת בתוצאות החיפוש.

מעבר לכך, במספר מדינות ישנה הטמעה מהודקת יותר של גוגל פלוס בתוך גוגל בשם "Search, Plus your World" והגולש למעשה מחפש מידע בתוך ההיסטוריה החברתית שלו עצמו ומקבל תוצאות אישיות ואף פרטיות (כלומר מידע ששיתף רק עם מספר מצומצם של חברים ברשת) הישר לתוך תוצאות החיפוש. נכון לתחילת 2012, השרות לא זמין בגוגל בעברית, אך סביר להניח שבמהלך השנה הדברים ישתנו.

טוויטר
טוויטר היא רשת חברתית נוספת הפופולאריות יותר בחו"ל מאשר בארץ ומתמקדת בהפצה של עדכונים קצרים בני 140 תווים. היתרון של טוויטר נעוץ במהירות הגדולה מאוד בה המידע זורם בה מכיוון שיש פחות הפרעות ורעשים מסביב. קל מאוד להפיץ קישור הלאה, וכך אתרים עם תוכן מעניין מאוד יכולים לקבל ממנה כניסות רבות. כמו כן, בטוויטר אפשר לעקוב אחרי עדכונים של אתר או אדם פרטי מבלי שהוא יעקוב בחזרה, ולכן אנשים נוטים לעקוב אחרי אחרים ביתר קלות מכיוון שהם יודעים שהצד השני לא בהכרח יעקוב אחריהם.

לסיכום
מהפכת הרשתות החברתיות אותה חוותה האינטרנט בשנים האחרונות נמצאת רק בתחילתה. מי שישכיל לעקוב אחרי השינויים האחרונים ויתעדכן בהתפתחויות ואפשרויות חברתיות חדשות, יוכל למצוא ערוץ שיווק נוסף ואפקטיבי לאתר האינטרנט שלו.