קידום פורטלים או אתרים גדולים המחולקים למספר אתרים קטנים היא פעולה מורכבת יחסים הדורשת חשיבה ותכנון לטווח ארוך. ניתן לחשוב על כך כקידום מספר אתרים במקביל בתוספת מספר דגשים המיוחדים למצב זה ויתוארו במאמר זה.

בדיקת מילות מפתח
במרבית הפורטלים ישנם לפחות כמה מדורים שכל אחד מהם יכול להוות אתר בפני עצמו. המשמעות היא ששלב בדיקת מילות המפתח מתארך ולמעשה מתפצל לכמה שלבים זהים שבכל אחד מהם מנסים לקחת תחום אחר ולהבין מהן מילות המפתח שהכי כדאי לקדם מבחינת נפח החיפוש שלהן ומידת התחרותיות. ניתן לקדם מספר מילות מפתח גם בעמוד הראשי של האתר, אך חשוב לא להגזים ולנסות לתפוס יותר מדי ציפורים במכה אחת. לדוגמה, באתרי לייף סטייל יתכן כי הביטויים הראשיים יהיו הריון, אופנה ואסטרולוגיה ואלו יקודמו גם באמצעות טיזרים וטקסטים קצרים בעמוד הראשי.

מבנה האתר וקישורים פנימיים
כאשר לאתר או חברה מסוימת יש מספר אתרים שונים המאוחסנים בשרתים שונים , ניתן לקשר בין האתרים השונים כל עוד זה נעשה בצורה לגיטימית שאינה מוגזמת. לעומת זאת, באתר המתפקד כפורטל ובו כל האתרים נמצאים בתת ספריות או סאב דומיינים כדוגמת cooking.mysite.com או mysite.com/cooking, יש לכך משמעויות נוספות:

1.במצב זה גוגל יודע בוודאות שיש קשר בין החלקים ולכן קישור מחלק אחד למשנהו נחשב לקישור פנימי והוא יחסית חלש יותר. לפיכך אין להתבסס על קישורים כאלו בלבד בתהליך הקידום.
2.במקרה ומבצעים פעולה לא מבוקרת או מהירות מדי, עלול להיגרם נזק לכלל האתר . לדוגמה, לפני זמן מה גוגל הענישו את החברה שהייתה אחראית על כל האתרים תחת הסיומת CC והעלימה אלפי אתרים מהרשת, חלקם אתרים לגיטימיים לחלוטין!
זוהי אמנם דוגמה קיצונית במקצת, אך היא עדיין ריאלית ומדגימה יפה כי קידום אתר גדול טומן בחובו כאמור גם אחריות כבדה מצד חברת קידום האתרים

אופטימיזציה למבנה העמוד (On Page)
כיום ישנם גם אתרים "קטנים" עם אלפי עמודים, אך בפורטלים ואתרים גדולים בדרך כלל לכל פינה יש גם עורך תוכן עצמאי. המשמעות היא ששינויים רוחביים כגון שינוי בכותרת העמודים והתיאור שלה צריכים לעבור אישור אצל כל הגורמים האל. מעבר לכך, יש לבדוק שמבחינה טכנית לא נגרם נזק לעמודים ישנים יותר , ואם יש עמודים הבנויים בפורמט ישן יותר ,אולי עדיף שלא לשנות בהם דבר.

בניית קישורים
הדגש העיקרי בהחלפות קישורים נובע מאותו עיקרון של קישורים פנימיים : כאשר אתר חיצוני מקשר לחלק מסוים באתר ואני מקשר אליו מחלק אחר , הרי שמבחינת גוגל עדיין מדובר בשני אתרים בלבד. לפיכך, מומלץ לבצע לפחות החלפה משולשת במידה ולאחד מהצדדים יש אתרים נוספים היושבים על שרתים אחרים. גם החלפה הדדית יכולה כמובן לעבוד ובתנאי שהיא רלוונטית מבחינה נושאית.

תקצוב וחלוקת עבודה
לאחר ביצוע השלבים הקודמים , בדרך כלל נגלה כי לא כל המילים תחרותיות באותה מידה ועל כן יש לעשות סדר עדיפויות ברור ולהחליט היכן להשקיע את רוב המאמצים (אחרי הכול, לאף אחד אין תקציב בלתי מוגבל). אם מחלקים את הקידום למסלול אורגני ומסלול ממומן (כולל שיווק בפייסבוק), יש לזכור כי לכל חלק נושאי באתר עלולים להיות מחירי קמפיינים שונים לחלוטין, ומחירים אלו בדרך כלל משקפים את רמת התחרותיות בו.

לאחר שמחליטים על סדר עדיפויות, חשוב לתעד זאת בכתב ולהגדיר יעדים ושיטות עבודה לכל חלק בנפרד. בצורה זו, הקידום ייעשה בצורה מאוזנת ומושכלת ולא יתפזר סתם לכל הכיוונים.