מיתוסים על קידום אתרים – חלק א'
העובדה שבתחום קידום האתרים אין קווים מנחים ברורים ולכל מקדם יש ניסיון שונה ושיטות עבודה שונות, הביאה לכך שקיימים לא מעט מיתוסים בנוגע להשפעה של פעולות או פרמטרים שונים על מיקומי אתרים בתוצאות החיפוש.
מקורם של חלק מהמיתוסים הוא בשיטות קידום שאכן עבדו פעם, אך כיום אינן רלוונטיות , או פשוט בפירוש לא נכון או קיצוני מדי של הכרזות מצד גוגל. הנה כמה מן המיתוסים היותר נפוצים:
לתג מילות המפתח (Meta Keywords) יש עדיין חשיבות גדולה מאוד
לא נכון . בעבר גוגל ומנועי חיפוש אחרים קראו את התג הזה והסיקו ממנו לגבי מילות המפתח הכי חשובות בדף, אך מאז שמקדמי אתרים החלו לנצל אותו לרעה ומילאו אותו בעשרות ומאות מילות מפתח, מנועי החיפוש החליטו להתעלם ממנו כליל ובמקום זאת להסתכל על תגי התיאור (Meta Description), כותרות העמודים (H1, Title) ותוכן הדף עצמו.
מאז עדכון פנדה , כוחם של הקישורים ירד מאוד
מדובר כאן באי בהירות בין שני אלמנטים שונים: עדכון פנדה מטרתו לטפל באתרים בעלי איכות תוכן נמוכה במיוחד ואין לו בהכרח קשר לכוחם של הקישורים הנכנסים. עם זאת, כל פרמטר חדש שגוגל מוסיפה לגורמי הדירוג שלה, משפיע בצורה עקיפה על חשיבותם של הקישורים מכיוון שהדירוג הכללי של האתר אכן מתחלק בין כל הפרמטרים.
קידום אתרים מעולם לא מפסיק
הנחה זו נכונה בצורה חלקית : כאשר מקדמים אתר בזירה לא מאוד תחרותית ועושים לו קידום נכון עם בניית קישורים איטית ומתונה, הוא יכול לשמור על מקומו לאורך חודשיים רבים מבלי שמבצעים פעולות קידום נוספות. לעומת זאת, כאשר מדובר על קידום אתר בזירה מאוד תחרותית בה המתחרים לא נחים לרגע, סביר להניח שיהיה קשה מאוד לשמור על המקום בצורה פסיבית. בכל אופן, חשוב לעקוב אחרי נתוני הכניסה (אנליטיקס) ובמיוחד התנועה ממנועי חיפוש גם בתקופות בהן מקדמים על אש קטנה, וזאת על מנת שלא לאבד מיקומיים במילות מפתח חשובות.
דומיין בעברית מקדם אתר למקום גבוה בלי קשר לתוכן שלו
לדומיין הכולל את מילות המפתח בתוכו יש יתרון מסוים מבחינת גוגל, אך עדיין מדובר בפרמטר אחד מתוך פרמטרים רבים, ולכן אתר שמתבסס רק על סוג הדומיין שלו, לא יכול להתמודד מול אתרים מקודמים יותר, אפילו אם להם יש כתובות דומיין פחות אטרקטיבית.
תמיד כדאי לקדם את מילות המפתח בעלות נפח הגדול ביותר
כל מקרה לגופו. לעיתים ניתקל במילות מפתח עם נפח חיפוש מאוד גבוה, אך נגלה שהתחרות עליהן היא גדולה מדי. בשנים האחרונות, חיפושים ארוכים של שלוש או ארבע מילים ("הזנב הארוך") הפכו להיות שכיחים מאוד, ולעיתים קל מאוד לקדם דווקא אותם ועדיין ניתן להשיג נפח תנועה מרשים מצירוף של כולם ביחד. בכל אופן, לבדוק רק נפח של מילות מפתח ללא בדיקה נוספת של רמת התחרותיות אינה שיטת עבודה נכונה.
חברות קידום אתרים יכולות להתחייב למקום ראשון
כאשר חברה מתחייבת להגיע למקום ראשון, היא בדרך כלל מתעלמת מהעובדה הפשוטה שקשה מאוד לדעת מה גורם לאתר במקום הראשון להיות שם ללא בדיקה מעמיקה, וגם לאחר בדיקה כזו, מדובר בעניין של ניסוי וטעייה ולא בפיצוח של איזשהו קוד סודי. קידום אגרסיבי מאוד יכול להביא אתר למקום גבוה, אך בדרך כלל הוא נופל למקום בלתי רלוונטי באותה מהירות בה עלה. לפיכך, מומלץ להיזהר מאוד מחברות המוכנות להתחייב בצורה זו.